http://www.zycieczestochowy.pl/gfx/cam/cam1.jpg
http://www.zycieczestochowy.pl/gfx/photos/banner_990/GJ__zycieczestochow_1000x70.png
30.07
Wnioski do Częstochowskiego Centrum Świadczeń
http://www.zycieczestochowy.pl/gfx/photos/offer_69317/wnioski-do-czestochowskiego-centrum-swiadczen_1_1798094334143002.jpg

1 sierpnia Częstochowskie Centrum Świadczeń rozpoczyna przyjmowanie wniosków na nowy okres m.in. o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego "Programu Rodzina 500+"zasiłku rodzinnego, opiekuńczego, a także z funduszu alimentacyjnego. Wnioski można też składać drogą elektroniczną, do czego CCŚ zachęca, bo kumulacja terminów składania wniosków wydłuży obsługę mieszkańców.


Częstochowskie Centrum Świadczeń rozpoczyna od sierpnia przyjmowanie wniosków na nowy okres świadczeniowy o ustalenie prawa do: świadczenia wychowawczego "Programu Rodzina 500+", zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami, świadczenia z funduszu alimentacyjnego i specjalnego zasiłku opiekuńczego.

Warto zaznaczyć, że jeśli otrzymujemy już świadczenie, np. z "Programu Rodzina 500+", musimy złożyć nowy wniosek, by móc kontynuować korzystanie z niego!

Udzielanie informacji w sprawie tych świadczeń oraz przyjmowanie wniosków odbywa się w PUNKTACH OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW przy:

  • ul. Nowowiejskiego 26 (tel. 34 368-32-12) - mieszkańcy dzielnic Błeszno, Dźbów, Gnaszyn-Kawodrza, Grabówka, Kiedrzyn, Lisiniec, Parkitka, Podjasnogórska, Północ, Stradom, Śródmieście, Tysiąclecie, Wrzosowiak;

  • alei Niepodległości 20/22 (tel. 34 315-22-32) - mieszkańcy dzielnic Mirów, Ostatni Grosz, Raków, Stare Miasto, Trzech Wieszczów, Wyczerpy-Aniołów oraz Zawodzie.

Częstochowskie Centrum Świadczeń przewiduje, że w nowym okresie świadczeniowym wpłynie ok. 20 000 wniosków, zmieniły się także przepisy, które obecnie kumulują przyjmowanie świadczeń w jednym terminie, a więc jedna osoba może w jednym momencie złożyć nie jeden, a nawet trzy wnioski. Z jednej strony więc - świadczeniobiorcy nie muszą przychodzić kilkakrotnie z różnymi wnioskami, z drugiej - niewątpliwie wydłuży się czas obsługi jednej osoby, co może skutkować tworzeniem się kolejek w Punktach Obsługi Mieszkańców, zwłaszcza w  początkowym okresie. W celu usprawnienia pracy w jednostce zwiększono zatrudnienie pracowników obsługujących mieszkańców miasta, zakupiono i wdrożono elektroniczny system kolejkowy, dostosowano oraz doposażono pomieszczenia biurowe. W razie konieczności zostanie wprowadzony dwuzmianowy system obsługi mieszkańców.

Standardowo Częstochowskie Centrum Świadczeń obsługuje mieszkańców w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30-15.30, we wtorki do godz. 16, a w piątki do godz. 15.

Chcąc ominąc kolejki w punktach obsługi mieszkańców, można skorzystać
z możliwości składania wniosków drogą elektroniczną za pomocą: bankowości elektronicznej (dotyczy świadczenia "500+"), portalu 
Emp@tia www.empatia.mrpips.gov.pl, elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP, Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS). Istotne jest, aby zawsze dokładnie zapoznać się z instrukcją i poprawnie wypełnić wniosek - ułatwi to szybszą obsługę, a tym samym skróci czas oczekiwania w kolejce. Wszystkie szczegóły na stronie internetowej CCŚ - www.ccs.czestochowa.pl

kg
facebook
pogoda